Norva24 med stort dansk oppkjøp

Norva24 tar grep om det skandinaviske markedet. Selskapet, som i løpet av 2016 har etablert seg innenfor septik, kommunaltekniske tjenester og tjenester til industrien, gjør nå sitt første internasjonale oppkjøp. Selskapet kjøper ISS Kloak- & Industriservice, med en omsetning på over 200 mill. DKK. Det er et betydelig tilskudd til konsernet, som i 2016 omsatte 530 mill. NOK. Norva24 er bygget opp av 9 norske solide selskaper, alle med lang erfaring i sine lokalmarkeder. RIN-selskaper Norva24 består i dag av driftsselskapene Aquapower, Spyleteknikk, Sandnes Transport, Ringerike Septikservice, Johny Birkeland Transport, Flagstad, Miljøservice, Septik og Miljøservice og Østfold Høytrykk. Flere av disse selskapene er også medlem i Rørinspeksjon Norge (RIN). Størst i Norden -Vår visjon er å bli Nordens ledende leverandør innen vårt fagfelt. Det skal vi bli ved hjelp av solid fagkunnskap, lokal tilstedeværelse og unik kundeservice, sier administrerende direktør,Jon Nesje i en pressemelding. ISS Kloak- & Industriservice er markedsleder i Danmark og har siden 1999 vært en del av ISS-konsernet i Danmark, og har hatt en solid utvikling. Omsetningen i 2016 havnet på 208 mill. DKK, hvilket tilsvarer 252 mill. NOK. I dag har ISS Kloak- & Industriservice 164 ansatte og 6 regioner fordelt over hele Danmark. Nærhet til kunden -Det er i tråd med vår strategi å være nær kunden. Den lokale tilstedeværelsen ISS Kloak- & Industriservice har over hele Danmark, var en viktig faktor for oppkjøpet, sammen med deres fagkunnskap og kundefokus, sier Nesje. -Vi er overbevist om at de nye eierne vil være i en bedre posisjon til å realisere det fulle potensiale av våre danske aktiviteter innenfor kloakk og industriservice. Disse aktivitetene er i tråd med Norva24 sin strategi, i tillegg til at de allerede opererer innen lignende virksomhet i Norge, sier administrerende direktør, Jan Kreiberg Larsen. Vil bli bedre Fra og med 11. januar 2017 er ISS Kloak- & Industriservice en del av Norva24, men de danske kundene trenger ikke bekymre seg for store endringer. -Kundene kan forvente den samme gode servicen – og de samme menneskene på plass når behovet oppstår, sier Kreiberg Larsen. -Vi skal hente synergier og lære av hverandre, slik at vi kan levere en enda bedre kundeopplevelse», sier Nesje i pressemeldingen.